[香港模型車總會] 正式成立!

HKMCA [香港模型車總會] 正式成立!

    經過差不多一年籌備及聯絡的 [香港模型車總會] 終於在 2014年5月 正式成立!這會希望聯繫行內各界及為本地賽員提供出外競賽的支援....等等,推動這行業的事務及活動。

    這會從初期籌辦直至現在很多人還是不看好。一些人主要覺得會去辦這會的人只是為一些公司利益而做,一定不是真心為推動遙控模型及為排斥其他公司。但我暫時相信這會一些人還是有心去做推動。

Setting up of Hong Kong Radio Control Car Racing Association (HKRCCRA)


 Dear All,

         This is a call for the setting up of an official association in pursuing related activities in promoting RC racing car in the HKSAR. The objectives of the association are the followings :

1.To promote RC racing cars activities in the HKSAR in general.


2.To coordinate the related groups in the RC industries to plan, organize and execute major RC car racing events.


3.To publicize the thrill and fun of RC racing cars in various media including TV, internet, exhibitions and other promotional venues.


4.To select and support elite racers to participate international racing events representing HKSAR.


5.To appoint executive committee members by democratic process to take up the HKRCCRA's tasks approved annually.


6.To set up a membership system such as full members and associated members to fully maximize the ideas and resources from the RC field.


7.To organize annual functions to enhance the communication, understanding , cooperation and friendship among every RC racing car related bodies and individuals.


8.To seek more support from HKSAR Government for the Hong Kong RC industries.



[以我外人不知內情的個人感覺]
暫時看這會運作還是有很多未完善的地方要慢慢改善。因大多核心會員也有自己的工作,分配時間處理會務可能不容易令會事運作較慢。但也希望各項目掌權者要為會做回他要行的責任,會務總要大家分功去做才能有結果。

而今年也過了一半,我也不期望會有什麼連貫性活動開始。期待下年能有完整活動的時間表!如有代表性油及電車的香港全年計分賽,最少希望能有四場在各車場舉行。也希望能聯絡如每年在九展、會展的模型玩具展的推廣公司合作辨活動及幫助他找展覽商,做些行內互利的事。

而會內有各方專長的人可能將各大項目分配給一些人專案式計劃處理較好。如全年電車賽事項目、全年油車賽事項目、煤體聯絡及遊樂項目。

而這會第一次辦的(FEMCA)油車賽,花錢外判給令一會處理全部事項。因多種原因在外人看可說完全失敗,我也同意暫時不要花錢外判給其他公司或會代辨。會裡有各方人材,如要花錢也花在會員身上去辨比賽會更有推動力及用心。

令外作為要代表香港本地賽會,從剛開始時先辨本地有代表性全年賽事?還是辨些如 TITC 類的國際性賽事拿知明度重要呢?那種做法本地人會容易接受這會存在呢?

而辨賽事一定會花掉會裡的錢!但如果辨得有聲有色,我相信各主要會員也會加碼及吸引其他人主動(支助)。

而傳聞十月將會辨一場電房車公開賽,冠軍得者賽會會送出明年二月去 TITC 機票。賽事也在物色人選去辨這賽事。場地及輪胎也在洽談中,希望這次能平穩舉行及各界多多支持。


sHKMCA12
相片十二位香港模型車總會創會人"從左至右排"

01. Louie Cheung - Modern Model Company
02. Vincent Yip - Picotech Co., Ltd.
03. C. Y. Fong - EGR MART
04. Alan Chan - Waigo Hobby
05. Frankie - ORCA
06. Georges van Gansen - Scorpion Precision Industry (H.K.) CO., LTD.
07. Jacky Wong - TOM RACING CIRCUIT(副會長)
08. Kenny Ng - KM GROUP(INTERNATIONAL) HOLDINGS CO. LTD(會長)
09. Jacky Lau - World Space CAD Industrial Co.(副會長)
10. Eric Hung - RC Explorer
11. Yee Fai Song - MANYKEY CO.(秘書)
12. Ricky Wong =  Winning RC-TECH.(司庫)

注一:Vincent Yip 相片是後製外接加上。

>>> 香港模型車總會 Facebook: <<<

arrow
arrow
    全站熱搜

    kkchung 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()